Saturday, February 3, 2007

Scurt istoric al retelelor MLM

Radacini

Sistemul network marketing isi are radacinile in vanzarile directe care au aparut si s-au dezvoltat in secolul XIX pe teritoriul american.Un nou tip de economie si-a facut aparitia, datorita ambulantilor yankey negustori care strabateau tara pe jos sau in caruta aducand produsul in fata clientului fara sa mai astepte ca acesta sa-l vada pe rafturile pravalioarelor pierdut printre alte sute de articole.
Dezvoltarea sistemului de cai ferate si de canale a permis angrosistilor sa aduca mai repede si în foarte multe locuri marfurile suntandu-i astfel pe negustorii ambulanti care incet, incet au disparut din peisajul american. la sfarsitul secolului XIX si inceputul secolului XX a aparut un nou tip de agent de vanzari, care a copiat negustorii ambulanti. Lucreaza pentru sine dar spre deosebire de predecesorii sai vand un produs bine cunoscut, un ”brand name“ naţional: Avon Products, Fuller Brush Company şi Electrolux fiind printre firmele legendare care s-au impus in acea perioada, vanzand la domiciliu (binecunoscuta vanzare directa) parfumuri, perii şi aspiratoare.
Si totusi acest gen de vanzare isi are limitele lui pentru ca agentii de vanzari directe sunt prinsi in asa numita capcana a timpului, pentru ca venitul lor este determinat de numarul de ore-munca. Agentul de vanzari castiga bani atat timp cat lucreaza, cat vinde batand pe la usi si batandu-si gura. Cand se opreste, pentru a dormi, a-si petrece timpul cu familia sau pentru a-si ingriji o banala gripa, venitul sau dispare. Venitul este liniar cum de altfel au majoritatea oamenilor. Unii se descurca bine cu acest tip de venit, asa cum sunt medicii, avocatii, contabilii. Dar venitul nu se va ridica niciodata peste o anumita stacheta dictata de numarul de ore alocate muncii.
"Daţi-mi un punct de sprijin", a spus Arhimede “si voi muta Pământul". Este puterea parghiei care da posibilitatea unui manager sa isi multiplice eforturile prin delegarea sarcinilor catre angajati. Acest principiu a fost foarte sugestiv spus de miliardarul petrolist J. Paul Getty prin celebra fraza “Prefer să am 1 % din eforturile a 100 de oameni decat 100% din eforturile mele".
Putem considera că efectul de parghie a fost folosit cu succes pentru prima data de indienii americani utilizand un fel de franciza. Astfel, agentii lui Huston`s Bay Company din Canada au descoperit ca bastinasii de la care cumparau blanuri de castor foloseau un fel de sistem de franciza. In loc sa trateze direct cu englezii, veneau in zona de schimb o data pe an cu o flota mare de canoe, fiecare flota fiind condusa de un negociator sef. Seful ii taxa pe ceilalti indieni pentru privilegiul de a se adauga flotei sale, de obicei o blana de castor de la fiecare canoe.
Negustorii ambulanţi ca si cei care vindeau produsele unor producatori renumiti nu au beneficiat de efectul de parghie, datorita limitelor sistemului. Singurul tip de venit pe care-l poate oferi acest efect de parghie il reprezinta venitul rezidual. Acestia sunt banii care continua sa vina mult timp dupa ce ati terminat munca. Este “dreptul de autor” sau banii pe care investitorii si proprietarii de afaceri ii obtin din dividende.
Odată stabilit un flux de venit rezidual, el continuă sa soseasca, chiar daca decideti sa va luati o vacanta de un an la soare.
Marile averi provin exclusiv din venit rezidual. Vanzarea directa nu a oferit acest beneficiu in perioada de inceput. Astfel a aparut necesitatea unui nou gen de munca, unul care sa combine accesibilitatea vanzarii directe cu venitul rezidual al adevaratilor detinatori de afaceri. Cererea avea sa fie satisfacuta in scurt timp, printr-o modalitate remarcabil de inovatoare … sistemul network marketing!

Zorii

Nu cu mult timp în urma network marketingul era privit cu superioritate de multi lideri ai lumii afacerilor, ca o schema de imbogatire rapida, analog cu lanturile de scrisori şi fraudele piramidale. Azi, insa, corporatii ce fac parte din Fortunne 500 (primele 500 de firme din America) se ingramadesc sa faca afaceri prin intermediul retelelor MLM, iar analistii de pe Wall Street slavesc metodele de vanzari multilevel.
Cum a luat fiinta si cum s-a dezvoltat aceasta metoda de marketing, care, in anii ’90, a fost, si a ramas, cel mai puternic mod de a ajunge produsul la consumatori?
Primul intreprinzator care a folosit cu succes un program network marketing a fost Carl Rehnborg.
In anii ‘20 existau firme de vanzari directe care isi recompensau baneste agentii pentru fiecare agent nou pe care-l recrutau sau le permiteau agentilor sa-si opreasca un procent din vanzarile brute ale celor pe care–i recrutau, pe o perioada limitata de timp, de exemplu pentru primele 60 de zile dupa recrutare.
Rehnborg a fost primul care le-a permis agentilor de vanzari sa incaseze comisioane permanente de la recrutii lor, pe toata durata de existenta a afacerii. Carl Rehnborg a fost agent commercial în China în anii ’20. La izbucnirea razboiului civil a ramas blocat intr-un oras necunoscut pentru el, Shanghai, fiind nevoit sa supravietuiasca cu orez, apa si sa-si suplimenteze ratiile cu supe din plante, iarba si chiar cuie ruginite (pentru fier). Dupa revenirea in SUA, folosindu-si pregatirea de chemist, a creat suplimente alimentare din lucerna, patrunjel, spanac, creson, morcovi si diverse minerale si vitamine. In 1934 a înfiinţat o companie pentru vanzarea acestor produse, numita initial California Vitamin Company, rebotezata ulterior Nutrilite Products, Inc. Aceasta a funcţionat ca o companie obisnuita de vanzari directe pana in 1945 cand Rehnborg a introdus un nou plan pentru recompensarea vanzatorilor produselor sale. Acest plan a fost conceput de doi distribuitori Lee Mytinger şi William Casselberry, dar indiferent cine au fost inventatorii, planul dovedea majoritatea caracteristicilor pe care azi le asociem in mod uzual cu network marketing.
Planul permitea oricarui distribuitor Nutrilite care avea 25 de clienti permanenti sa recruteze agenti de vanzari noi sis a-si opreasca un comision de 3% din vanzarile lor, atat timp cat persoana recrutata ramanea la Nutrilite. In acest fel agentii de vanzari obisnuiti isi puteau creea o organizatie de vanzari ce putea genera venit rezidual.
Conceptul cheie al lui Rehnborg era de a permite agentilor Nutrilite sa obtina compensatii nu numai din vanzarile recrutilor lor, ci si din vanzarile recrutilor recrutilor lor si asa mai departe, pentru ca acest aranjament multilevel oferea un potential impresionant pentru cresterea afacerii.
Acum puteai recruta alte personae care sa recruteze pentru tine, nu doar sa vanda, iar acest nou agent de vanzari sau “distribuitor” pe care il aduceai in companie iti dubla posibilitatea de a-i recruta pe altii, iti dubla timpul tau de lucru.
Acest concept se bazeaza pe o operatie matematica, progresia geometrica, care sta la baza dezvoltarii impresionante a afacerilor in sistemul network marketing.
Exercitiu: daca ar fi sa alegeti, acum, intre 100.000 $ in bani lichizi si 1 cent care s-ar dubla zilnic timp de o luna, ce-ati alege? Cei care se pricep la matemetica, nu ezita si aleg imediat moneda de 1 cent, pentru ca dupa 31 de zile de dublare, centul ajunge la peste 21 de milioane de dolari.
Această forta matematica, progresia geometrica, este folosita de network marketing in dezvoltarea afacerii si de aici beneficiile uimitoare.
Consolidare
In 1959 doi dintre distribuitorii binecunoscuti ai companiei Nutrilite, Rich De Vos si prietenul sau de o viata Jay Van Andel, au avut revelatia posibilitatii dezvoltarii conceptului de Multi-Level-Marketing, pentru ei acesta fiind drumul perfect de a materializa visul american la un numar nelimitat de oameni. S-au retras din Nutrilite pentru a-si infiinta propria companie numita sugestiv AMWAY Corporation, companie care va avea un rol hotarator in dezvoltarea network marketingului. Amway vine de la “American Way”, sugestiv pentru revelatia celor doi intreprinzatori. Intre anii 1959 si 1975, afacerea lor s-a dezvoltat impreuna cu alte 30 de firme care se puteau numi cu adevarat firme Multi-Level Markwting. In aceasta perioada, sistemul Multi-Level-Markwting a beneficiat de ajutorul, dar in acelasi timp si de dezavantajul activitatii lui Glen Turner, un barbat vazut de americani ca fiind un fluier fermecat din basme, care prin viziunea sa despre succes si implinire personala oferea oamenilor speranta si convingerea unei vieti mai bune.
Prin firma sa Glen W. Turner Entreprises, care era un conglomerat de mai multe firme mici, cu o varietate mare de produse, una avand un nume foarte mobilizator Dare To Be Great ( Indrăzneste să fi mare), el a dat sansa miilor de oameni de a-si materializa visele si sperantele.
Conceptele sale de instruire si motivare sunt folosite si azi, el fiind un adevarat maestru in a scoate la lumina ce este mai bun in oameni, foarte multi datorand succesul sistemului sau de instruire si imaginatiei sale.
Din pacate firma sa Glen W. Turner Entreprises a perfectionat conceptul de “schema piramidala ilegala“, produsele vandute erau fie sub semnul intrebarii, fie n-au existat, distribuitorii fiind platiti cu banii obtinuti din recrutarea altora.
In 1975 comisia federala de comert (FTC) a atacat companiile MLM cu ceea ce azi numim “legile piramidei”, din cele 30 de companii existente la acea data au ales compania AMWAY pe care au investigat-o timp de 4 ani si dupa patru milioane de dolari cheltiti in procese, Amway a iesit invingatoare.
In sentinta data, numita astazi decizia Amway (FTC contra AMWAY 93 FTC 618), curtea a declarat ca: “AMWAY nu este o piramida ilegala, metoda ei de distributie (Multi-Level Marketing) este viabila si reprezinta un canal legal de vanzare si distributie a produselor “.
Hotararea cu care Amway si-a sustinut cauza a constituit piatra de hotar si cheia supravietuirii industriei MLM fara de care cea mai mare sansă din istoria lumii, cum a numit-o John Kalench, nu ar fi existat.
De aceea, toti cei care lucreaza in domeniul network marketing trebuie sa cunoasca si sa respecte cu obiectivitate efortul si lupta dusa de Amway pentru a demonstra ca sistemul de distributie Multi-Level-Marketing este legal, decizia Amway deschizand calea multor companii mlm spre dezvoltare.
De altfel, intre 1979 si 1983, peste 5 milioane de oameni s-au implicat in sistem.

Explozia

Decizia Amway a fost acea scanteie care a dus la descatusarea energiilor tuturor acelora care credeau cu adevarat in sansa pe care o oferea fenomenul network marketing tuturor oamenilor in egala masura. Decizia Amway a facut sa apara sute si sute de firme network marketing care s-au dezvoltat la adapostul climatului legal si din ce in ce mai favorabil, datorita dezvoltarii tehnicii, a facilitat lucrul cu calculatoare personale, cu copiatoare moderne, cu faxuri si mai nou cu internet.
A fost o epoca a libertatii, a liberei initiative ce a atras multi oameni. Multe dintre companiile create si dezvoltate in aceasta perioada denumite “Mom n` Pop” (“mama si tata”) si-au inceput activitatea in subsoluri, garaje si camere parasite. Fiecare persoana cu idei proprii si cu vise de prosperitate putea intra in afacere, cu capital minim, fara experienta, dar cu speranta ca-si va indeplini visele.
Totusi multe din aceste mici companii care au inceput cu oameni putini, dar bine intentionati, cu veleitati de intreprinzator, nu au avut parte de afirmare, datorita ignorantei naive, neprofesionalismului. Important este ca mii de oameni au avut viziunea unui nou mod de viata mai bun si a unui nou mod de a munci ca distribuitor independent in Network Marketing, realizand ca Network Marketingul reprezinta o structura puternica si inspirata, care poate sa-i ajute la realizarea viselor de a deveni stapani pe propria lor afacere, pe propria lor viata, de a avea libertate financiara si personala, de a evada din mediul lor social.
Putem spune ca dupa ce in anii ‘80 au aparut o multime de firme MLM, ca “ciupercile dupa ploaie“, timpul a reusit sa cearna si sa ramana doar firmele cu adevarat valoroase, cu produse si servicii de cea mai buna calitate.
Si astazi apar firme in sistem Multi-Lever-Marketing, dar vor rezista pe piata numai acelea care distribuie produse si servicii de calitate si care pot tine pasul cu schimbarile permanente din acest domeniu, din tehnica mlm.

Puţină istorie
Un scriitor de succes si un analist competent al fenomenului Network Marketing, Richard Poe imparte evolutia MLM in patru etape numite de el Valuri si anume:
Primul Val (1945 - 1979) Etapa Subterana
Al Doilea Val (1980-1989) Etapa Proliferarii
Al Trei Val (1990-1999) Etapa Mass Market
Al Patrulea Val (2000 si ulterior) Etapa Globala
Primul val a inceput în 1945 cand Nutrilite a introdus primul plan de network marketing si poate fi caracterizat ca fiind etapa Vestului Salbatic a domeniului, cand nu existau nici legi, nici ordine. In aceasta etapa excrocii au prosperat alaturi de adevaratii vizionari, iar companiile se dezvoltau cu o libertate neingradita, unele in mod cinstit, altele nu.
Haosul Primului Val s-a incheiat in 1979 cand dupa o investigatie lunga si dusmanoasa, Comisia federala de comert a decretat ca Amway Corporation si, implicit network marketing era o afacere legala si nu o schema piramidala.

Al Doilea Val, inceput in anii 1980, se poate caracteriza printr-o dezvoltare fara precedent datorita climatului legal din ce în ce mai favorabil, prietenos, dar si progreselor remarcabile in domeniul calculatoarelor, fapt ce a permis intreprinzătorilor sa fondeze si sa-si conduca firmele de network marketing din propriile birouri.
In aceasta perioada firmele de network marketing se confruntau cu o problema care ingreuna dezvotarea afacerii: recrutatorii MLM atrageau noi membrii cu promisiunea oportunitatilor nelimitate dar putini isi puteau permite timpul, banii si efortul de a-si dezvolta afacerea, adesea abandonand frustrati, dupa ce-si cheltuiau banii pentru a cumpara produse pe care nu stiau cum sa le vanda. Cei care faceau averi in network marketing erau, in general, superagentii de vanzari, intreprinzatorii talentati si personalitatile extrem de motivate si ambitioase.

Al Treilea Val a facut ca MLM-ul sa fie accesibil maselor datorita reducerii costurilor, atat in timp cat si in bani, aferente demararii unei afaceri network marketing, cat si datorita inovatiilor aduse in recrutarea si instruirea noilor membrii. Nici o afacere nu poate garanta un venit rezidual de milioane de dolari fiecarui distribuitor, dar pentru marea majoritate a membrilor unei structuri network marketing care se ocupau part-time de afacere, aceasta le oferea posibilitatea obtinerii unor castiguri suplimentare lunare care sa ii faca sa continue.
Comandarea produselor prin telefon si prin internet, automatizarea procesului de recrutare cu ajutorul casetelor video si audio, teleconferintelor si emisiunilor TV prin satelit, sistemele de mesagerie vocala dedicate care au rationalizat comunicatiile cu linia descendenta, convorbirile telefonice in trei care permit noilor recruti sa asculte in timp ce indrumatorii lor mai experimentati discuta cu prospectii, sunt doar cateva din inovatiile care au dus la dezvoltarea afacerilor MLM.
De asemenea planurile de marketing au oferit comisioane mai mari distribuitorilor pentru un volum de munca mai mic.
Anii 1990 vor fi reamintiti ca deceniul in care network marketingul a devenit o industrie serioasa, anii in care network marketingul a trecut granitele SUA raspandindu-se, in masa, in alte tari. Sunt anii in care firmele MLM au cunoscut o dezvoltare rapida in China, Coreea, Japonia si in foarte multe tari din Europa centrala si de Est.

Al Patrulea Val inceput in anii 2000 a adus cu sine o schimbare majora in perceperea fenomenului network marketig de catre marile corporatii americane. Brusc acestea se “calcau pe picioare “ pentru acces la retelele.
MLM, in timp ce analistii de pe Wall Street slaveau multilevel marketing in rapoartele lor, companiile prospere creeau filiale MLM si formau aliante strategice cu firme MLM existente.
Ce a determinat o astfel de schimbare brusca?
Ca si in cazul altor inovatii profunde, corporatiile americane n-au imbratisat din proprie vointa network marketingul, directorii executivi opunandu-se acestuia, in ciuda vanzarilor de miliarde de dolari, dar timpul a actionat impotriva lor.
Publicitatea si strategiile marketing conventionale nu mai functionau, astfel ca directorii executivi ai acestor corporatii au experimentat network marketingul din disperare, dar o data ce i-au gustat roadele au constatat ca nu se mai puteau impotrivi.
Acest scurt istoric al fenomenului Network Marketing are rolul de a va arata greutatile inerente oricarui inceput dar si ambitia si perseverenta cu care pionierii acestui fenomen au reusit sa impuna un nou si foarte eficient mod de marketing.
Scurta ’’lectie de istorie’’ trebuie sa ne ofere increderea ca activand intr-o structura network marketing ne vom schimba in bine modul de viata, vom fi proprii nostri stapani, vom fi mai increzatori in noi insine, beneficiind de libertate financiara si personala.
Mult succes si va asteptam alaturi de noi in fascinanta lume a Network Marketingului.
Tehnica MLM
Activitatea intr-un sistem MLM sau network marketing aduce mari satisfactii, daca este facuta in mod profesionist bazandu-ne pe experienta celor care au avut succes in aceasta activitate sau au dovedit ca sunt buni instructori in pregatirea si insusirea tainelor acestei afaceri. Cateva sfaturi, idei, teorii care ne ajuta in network marketing. Don Failla are o definitie foarte corecta a network marketingului: ”MLM inseamna transferarea unor produse sau servicii de la producator sau furnizor catre consumatori prin intermediul unor distribuitori care sunt recompensati dupa volumul activitatii personale si a structurii sale pe mai multe nivele.”
Network marketing sau MLM (Multi Level Marketing) este de fapt un marketing pe mai multe nivele sau in retea:
- Marketing inseamna pur si simplu transferarea unui produs sau serviciu de la producator sau furnizor la consumator;
- Multi inseamna mai mult de un;
- Level inseamna nivel sau generatie.
Trebuie sa subliniem ca Multi-Level se refera la sistemul de recompensare a persoanelor care determina miscarea produsului sau serviciului, asadar reprezinta un comision, un bonus acordat pentru munca efectuata.
Miscarea produselor sau serviciilor de la producator la consumator se face prin:
- Vanzare cu amanuntul, ca exemple avem magazinele universale, băcănia, farmacia,
- Vanzare directa, care este reprezentata de asigurari, enciclopedii, vase de gatit, cosmetice, etc. oferite de un agent de vanzari la domiciliu sau de un partener Multi-Level Marketing sau network marketing care este reprezentata de firme precum CaliVita International, Amway, Herbalife, Forever Living Products, etc.
Diferenta esentiala dintre MLM si vanzarile directe o reprezinta faptul ca in MLM iti conduci o afacere personala cu ajutorul muncii partenerilor tai, in timp ce in vanzarile directe afacerea se desfasoara doar cu ajutorul muncii tale. In MLM nu trebuie sa vinzi produse ci sa vinzi o afacere.
Caracteristic in sistemele MLM fata de vanzarile directe este sponsorizarea altor distribuitori, ceea ce presupune sa-i inveti sa faca ceea ce faci tu, adica sa isi construiasca o afacere proprie.
Scopul este de a va arata primii pasi in aceasta activitate atat de incitanta dar si plina de satisfactii, subiectul este foarte vast si se gaseste atat in literatura de specialitate pe internet dar mai ales in paginile cartilor scrise de autori celebri in teoria MLM precum Jon Kalench, Tom Schreiter, Richard Poe, John Milton Fogg.
Asadar ce avem de facut odata ce ne-am hotarat sa ne dedicam unei activitati MLM.
Primul pas il reprezinta inceperea instruirii si perfectionari profesioniste pentru dezvoltarea competentei. Dezvoltarea competentei se face prin dezvoltarea calitatilor in trei domenii de dezvoltare:
1. Dezvoltarea profesionala
2. Dezvoltarea caracterului
3. Dezvoltarea liderului
Dezvoltarea profesionala
In aceasta prima etapa distribuitorul trebuie sa acumuleze cunostintele de baza care ii permit desfasurarea activitatii in structura MLM: informatii despre network marketing prin intermediul cartilor, casetelor sau printr-o expunere libera, informatii despre produse si servicii prin intermediul materialelor tehnice ale firmei producatoare, informatii generale despre cariera cu scopul formarii unei conceptii clare despre viitoarea cariera printr-o pregatire facuta individual, caseta sau seminar, informatii despre programele de instruire specifice companiei, informatii despre tehnologiile de comunicare prin mijloacele clasice cu materiale scrise sau telefon dar si prin mijloace moderne ca internetul, voicemail, fax, etc.
Dezvoltarea caracterului se face in mod treptat prin citirea unor carti indicate, ascultarea casetelor si prin participarea la seminarii de specialitate. Aceasta presupune dezvoltarea individuala a unor trasaturi cum ar fi motivatia, comunicarea, atitudinea, fixarea telurilor, etc. Se insista apoi pe cunoasterea propriului caracter, a capacitatilor de comunicare interumana si de dezvoltare a relatiilor cu cercuri largi de oameni. Urmatorul pas il reprezinta formarea unor mecanisme de stapanire a caracterului in comportamentul si atitudinea generala a liderilor, prin studierea unor probleme de sociologie si psihologie, tehnici de prezentare.
Dezvoltarea liderului se face de asemenea pas cu pas. Primul pas este caracterizat de dezvoltarea insusirilor de coordonator al unei echipe, cu insusirea spiritului de echipa, pentru construirea unei retele de distribuitori si pentru instruirea colaboratorilor. Al doilea pas: participarea la cursurile speciale organizate pentru formarea abilitatilor de coordonator, de construire a echipei si planificarea timpului de lucru. In acest al treilea si ultim pas, liderii sunt in stadiul in care invata despre coordonarea retelelor pe plan national si international, despre strategia de dezvoltare a companiei Network Marketing la care colaboraeaza, despre organizare si operatiuni specifice de marketing.
Pentru a ne instrui pe noi insine, dar si pe colaboratorii nostri trebuie sa urmam anumite cai batatorite de altii inaintea noastra si sa invatam din realizarile lor dar si din greselile lor. Astfel sa constrium un «decalog» pentru cele mai importante activitati: prezentarea, recrutarea, instruirea.

PREZENTAREA

Prezentarea unei oportunitati de afaceri in network marketing se face «fata-n fata», unui grup sau «de sufragerie» precum si prin «seri info».
In cadrul prezentarii vom pune cateva intrebari cheie care ne vor ajuta sa cunoastem mai bine prospectantii si sa ii convingem. Intrebarea motivationala este necesara pentru a afla motivul prezentei lor la prezentare precum si cateva puncte sensibile din viata lor iar intrebarea cheie este:
Stimati invitati sunt curios sa aflu de ce ati decis sa veniti la prezentarea acestei afaceri?
Intrebarea de obţinere a permisiunii este necesara pentru ca pe parcursul prezentarii vom mai pune intrebari si nu trebuie sa creem impresia ca-i supunem unui interogatoriu:
Ar fi de un mare folos pentru mine, in cele ce urmeaza sa va prezint, daca as putea afla cate ceva despre situatia dvs. Pot sa va pun cateva intrebari?
Intrebarea exploratoare ne ajuta sa aflam adevaratele motive ale prezentei la prezentare punand urmatoarea intrebare:
Ati spus ca motivele pentru care ati venit la prezentare au fost ca ... (aici repetati ceea ce a raspuns invitatul la intrebarea motivationala). Ce ati vrut sa spuneti prin asta?
Intrebarea despre problemele financiare pentru ca nemultumirile legate de situatia financiara este unul din motivele de baza pentru care oamenii aleg networking marketing si-i intrebam:
Sunteti multumit de banii pe care-i castigati in prezent?
Intrebarea despre libertate: libertatea reprezinta un alt motiv de baza pentru a intra in network marketing si pentru aceasta punem intrebarea:
Ce parere aveti despre timpul dvs. liber pe care-l petreceti cu familia, prietenii sau cu distractiile?
Intrebarea despre insatisfactia locului de munca: acesta este al treilea motiv de baza pentru care oamenii se indreapta spre network marketing si pentru a ne convinge punem intrebarea:
Sunteti deplin multumit cu locul dvs. de munca? Va place serviciul care-l aveti?
Intrebare pentru aflarea solutiei: pentru a-l determina sa-si doreasca sa adere la afacerea network marketing trebuie sa le starnim curiozitatea cum poate aceasta afacere sa le rezolve problemele si atunci punem urmatoarea intrebare:
Ce credeti c-ar insemna pentru dvs. si familia dvs., daca ati gasi o oportunitate de afaceri care sa va rezolve toate aceste probleme?
Intrebarea de baza pentru calificarea prospectantului: este cea mai importanta intrebare si se pune inainte de prezentarea produselor sau serviciilor oferite prin afacere si inainte de prezentarea planului de marketing:
Daca va voi demonstra ca oportunitatea afacerii companiei mele va va rezolva toate problemele de care mi-ati vorbit astazi, sunteti pregătiti sa faceti un legamant si sa porniti la treaba?
Intrebarea despre avantaje (veti pune aceasta intrebare dupa prezentare):
- Acum, dupa ce v-am prezentat programul nostru, ati inteles cum va veti putea satisface dorintele si cum vi se pot rezolva problemele?
Intrebarea test pentru decizie (puneti aceasta intrebare separat fiecarui invitat, atat sotului cat si sotiei):
Domnule ... (Doamnă ....), intelegeti ce beneficii veti avea, daca veti lua parte la acest program?
In cazul in care a-ti pus corect aceste intrebari atunci prospectantul va dori sa semneze adeziunea.

RECRUTAREA

Pentru a reusi in munca de recrutare trebuie sa urmam sfatul unor persoane care au reusit sau care sunt buni teoreticieni ai fenomenului network marketing. Va vom prezenta cele 10 reguli pentru o recrutare reusita ale lui Richard Bliss Brooke:
- Nu va agatati de fiecare om pentru a nu fi refuzati categoric, nu trebuie şa insistam ca fiecare om cu care vorbim sa semneze un contract de adeziune sau colaborare.
- Nu cereti nimic concret prospectantului pentru ca daca le cerem şa cumpere ceva de care nu au nevoie sau nu doresc, oamenii se retrag interpretand gestul ca un amestec in viata lor.
- Aveti 4 asi in maneca daca prospectantul nu este prea entuziazmat sa asiste la o prezentare folositi-i:
prezentarea ofertei
crearea interesului fata de oferta
crearea dorintei de a cunoaste oferta
stimularea deciziei pentru a primi un raspuns favorabil
- Fiti generosi cu ascultatorii dvs., ascultati-i pe prospectanti pentru ca si ei sa va asculte.
- Interesati-va de oamenii cu care discutati prin intrebari, descoperiti ce-i place si ce nu-i place, ce ii lipseste cel mai mult, care este cel mai important lucru din viata.
- Analizati si descoperiti punctele cheie ale oamenilor, care sunt punctele de interes ale prospectantului, dorintele sale si ale familiei.
- Faceti pasi marunti, spuneti prospectantului ca aveti solutia pentru rezolvarea problemelor cu care se confrunta si rugati-l doar sa arunce o privire pe oferta.
Stiu o cale pe care ati putea pasi ca sa va rezolvati problemele. V-ar interesa sa vedeti despre ce este vorba?
Sunt implicat in ceva care te-ar putea ajuta si pe tine. Te intereseaza sa vezi oferta mea?
Cred ca te potrivesti perfect cu programul nostru. Castigul pe care l-ai putea realiza ti-ar rezolva toate necesitatile. Vrei sa vezi cum arata programul nostrum?
Cunosc un program in care poti castiga bani in plus, pe langa serviciu. Se pot castiga intre 200$ şi 2000$/luna. Te intereseaza asa ceva?
- Prezentati planul de marketing sau de cariera cu pasiune.
- Indemnati prospectantul sa actioneze pe loc. Rugati-l sa se decida pe loc pentru ca orice intarziere sau consultare cu alta persoana poate anula tot efortul.
- Trageti concluziile discutiei pe loc: daca raspunsul este “Da” incepeti colaborarea, daca este “Nu” atunci intrebati-l daca nu cunoaste pe cineva care ar dori sa vada oferta.

INSTRUIREA

Orice distribuitor dintr-un sistem MLM va deveni, in momentul in care are competenta necesara, sponsor al celor pe care vrea sa ii aduca in afacere, astfel ca trebuie sa stie sa se instruiasca si sa instruiasca la randul sau in mod profesionist
Pentru aceasta el trebuie sa stie ca:
• Instructorul te ajuta sa-ti clarifici visele si telurile importante
• Instructorul descopera talente naturale, aptitudini si abilitati
• Instructorul lucreaza cu toate persoanele distribuitorului
• Instructorul stie sa faca planuri de actiune eficiente
• Instructorul isi indeamna distribuitorul sa-si asume responsabilitatea
• Instructorul are o grija personala deosebita fata de distribuitor
• Instructorul elimina risipa de energie
• Instructorul previne recidivarea erorilor
• Instructorul este un partener de afaceri ideal
• Instructorul sprijina dorinta distribuitorilor de a deveni instructori

Vointa si dorinta nu sunt de ajuns pentru a face ceva. Trebuie sa invatam si CUM SE FACE ceea ce dorim sa realizam!
Acestea sunt doar cateva sfaturi care sa va ajute sa porniti corect in activitatea de network marketing pe care ati ales-o. Pentru a avea succes in aceasta fascinanta activitate trebuie sa va instruiti in permanenta, sa cititi carti tematice, sa ascultati casete, sa navigati pe internet unde veti gasi lucruri interesante, intr-un cuvant: STUDIATI si apoi APLICATI.
Mult succes si va asteptam alaturi de noi in fascinanta lume a Network Marketingului.

Bibliografie

Bibliografia aferenta network marketingului cuprinde o serie de carti considerate de baza, ale unor autori celebri in acest domeniu, dar si a altora care au adus contributii insemnate la intelegerea fenomenului network marketing.
Vom incepe cu Don si Nancy Failla:

Bazele MLM - Cum se construieste o structura Multi-Lever Marketing plina de succes

Reprezinta abecedarul distribuitorului MLM, este o carte de start in afacerile de marketing in retea, destinata distribuitorilor incepatori. Autorul descrie in cele 10 prezentari sintetice sistemul de distributie MLM si metodele de lucru pentru construirea unei afaceri independente, profitabila si garantata. Este un manual de lucru, un instrument MLM, o carte fundamentala pentru oamenii care accepta sansa de a deveni stapani pe propria lor viata.


Prezentarea de 45 de secunde care iti va schimba viata

Cartea prezinta cea mai noua tehnica de prezentare a afacerii MLM si cele 10 prezentari sintetice descrise in "Bazele MLM", intr-un instrument de lucru MLM original! Tehnici moderne de comunicare pentru un start rapid! Un capitol suplimentar despre modalitătile de castig rezidual in MLM.

Intrebari si Raspunsuri despre MLM

O carte de lucru pentru toti distribuitorii care doresc sa cunoasca raspunsul la cele mai comune intrebari despre activitatea din industria MLM. Structurata pe trei categorii de probleme, cartea se adreseaza prospectantilor, incepatorilor si distribuitorilor avansati, care au nelamuriri in legatura cu sistemul de lucru in MLM. Glosarul de termeni de la sfarsitul cartii ofera cititorilor un lexic nou, armonizat cu limbajul profesional utilizat in industria MLM, constituind un ghid al notiunilor specifice acestei activitati.

Sponsorizarea la mare distanta

Autorii descriu cateva metode moderne de lucru pentru recrutarea, sponsorizarea si instruirea eficace a distribuitorilor aflati la mare distanta. Mijloacele tehnice de comunicatie permit astazi organizarea unor sesiuni de instruire prin telefon, posta, fax si, in special, prin Internet, ceea ce ofera imaginea completa a posibilitatilor practice de dezvoltare a structurilor MLM.

O cale mai buna pentru o viata mai buna

Autoarea abordeaza cateva probleme cheie ale vietii, va invita sa va descoperiti crezul si sa deviniti constienti de vastul dumneavoastra potential, precum si de telul pe care il aveti. Este o abordare practica a unei filozofii de viata care duce de la introspectie la analiza, solutii si actiune. Citind cartea invatati sa deveniti stapanii propriei vieti lucrand intr-o afacere MLM.

Urmatorul scriitor de succes este John Kalench un instructor de renume, care a introdus un stil aparte in tehnica sponsorizarii.

Cum sa fii cel mai bun în MLM este si acum un Best Seller al cartilor de instruire pentru distribuitorii, sponsorii si managerii MLM.
Cea mai buna carte de instruire MLM din lume, in care sunt descrise caile practice de construire a unei afaceri MLM. Autorul isi conduce pas cu pas cititorii pe drumul insusirii calitatilor de "a fi cel mai bun in MLM".
Cartea este structurata pe 11 capitole de studiu individual:
1. Scopuri si teluri,
2. Motivatie si atitudine,
3. Instruire,
4. Produse,
5. Prospectare,
6. Discutie,
7. Obiectii,
8. Urmarirea rezultatelor,
9. Prezentarea oportunitatilor,
10. Instruirea noului distribuitor,
11. Dublarea

Cea mai mare sansa din istoria lumii
Autorul prezinta adevarul despre industria MLM, aratand trecutul, prezentul si viitorul afacerilor de vanzari directe. Sansele oferite de dezvoltarea acestei industrii sunt analizate si explicate pe intelesul tuturor, pentru stimularea spiritului intreprinzator si pentru obtinerea independentei financiare. O excelenta carte pentru inceputul activitatii in MLM, cu ajutorul careia se poate aprecia ce inseamna Network Marketing si modul cum trebuie sa te mentii in topul afacerilor viitoare.

Un alt mare scriitor este Tom Schreiter autorul care a perfectionat tehnicile de recrutare in MLM - un expert in materie! Un instructor si lector itinerant - o adevarata sursa de inspiratie.

Magia sponsorizarii - sistemul de recrutare Big Al
Prima carte din seria Big Al, un manual de recrutare si sponsorizare in MLM, scrisa de Tom Schreiter (alias Big Al). Autorul descrie tehnicile de baza in activitatea de inceput a distribuitorilor MLM, pe care acestia trebuie sa le cunoasca, pentru a demara cu succes afacerea:
1. selectarea clientilor,
2. localizarea noilor distribuitori,
3. cele doua intrebari magice,
4. frica de munca in zadar,
5. sindromul laptelui,
6. prezentarea eficienta de 25 minute,
7. eliminarea miturilor.

Cum se creeaza o structura exploziva
Tehnici avansate de recrutare si selectare pentru o retea de distribuitori in dezvoltare:
1. unde trage pestele,
2. chestionarul deciziei,
3. recrutarea la targuri si expozitii,
4. secretele ingredientelor Big All,
5. cei mai buni oameni,
6. solutia treptelor (metoda de baza),
7. tehnici publicitare si de birou,
8. testul IQ al incepatorului,
9. raspunsuri la testul IQ.

Turbo MLM
Big Al prezinta tehnicile de accelerare a construirii unei structuri MLM. Aflati despre:
1. spectrul milionului,
2. recrutarea prin comenzi postale,
3. testul managerului MLM,
4. selectia liderilor,
5. handicapurile financiare,
6. motivele insuccesului in recrutare,
7. decizie incorecta,
8. recrutarea dinamica,
9. prezentare productiva.

Cum sa formezi lideri MLM
Big Al prezinta intr-o maniera proprie tehnici de formare a liderilor independenti. Aflati despre:
1. mitul procentului 3%,
2. multiplicarearea liderilor supradotati,
3. recrutarea cu 93.000 dolari,
4. oferta din rucsac,
5. metoda sertarului cu dosare,
6. exagerarea reclamei, clientii ideali,
7. accelerarea afacerii.

Super Prospectarea

Big Al prezinta ofertele speciale pentru recrutarea noilor distribuitori si tehnica de start rapid intr-o afacere MLM. Aflati despre:
1. secretul ofertelor,
2. cuvantul magic al ofertelor MLM,
3. demontarea fricii de a vinde,
4. ghidul casetei audio de sponsorizare,
5. sistemul SSA de prospectare,
6. mit si adevar in MLM.

De ce treci pe langa o avere?

Un instrument practic realizat de Big Al pentru recrutarea dinamica in MLM. Brosura dezvaluie misterele afacerilor de vanzari directe si rezolva prospectarea in masa. Nu se aminteste nimic despre MLM, dar sunt date exemple de afaceri individuale profitabile, care se pot desfasura in afara serviciului de baza. Efectul brosurii este impresionant! Majoritatea celor care o citesc vor dori sa intre imediat in afacere! Decizia cititorului se formeaza aplicand tactica celor 3 pasi:
1. Se da brosura unei persoane pentru a se informa;
2. Se asteapta 1-2 zile sa o citeasca;
3. Se recruteaza persoana respectiva, daca a inteles si a acceptat sa-i prezentati oferta afacerii dvs. MLM.

Un alt autor de succes este John Milton Fogg, autor, editor, consultant si conferentiar, o personalitate carismatica apreciata in industria mondiala a vanzarilor directe, fondatorul prestigioaselor publicatii “The Journal for Network Marketing” si “Success magazine”.


Cel Mai Mare Specialist in Network Marketing din Lume

Acest best-seller clasic despre Network Marketing a inspirat milioane de oameni in tentativa lor de a obtine succes in cea mai dinamica industrie din lume. Autorul relateaza povestea unui tanar aflat pe punctul de a-si parasi afacerea, care descopera ca secretul succesului in MLM se afla in el insusi. Este o povestire care a schimbat destinul multor vieti. Citind si recitind aceasta carte, aveti toate sansele sa va schimbati si viata dvs.!

Îmbogateste-te incet!
O carte care nu te invata cum sa faci bani, ci iti arata cum sa-ti imbogatesti viata prin implementarea unor principii simple de gandire. Cum sa faci bani este un produs secundar al acestor principii!

Conversatii cu Cel Mai Mare Specialist in Network Marketing din Lume
Este continuarea best-seller-ului "Cel Mai Mare Specialist in Network Marketing din Lume". Aveti ocazia sa descoperiti adevarurile care guverneaza miezul afacerilor Network Marketing, fundamentele succesului in aceste afaceri si sistemul original de duplicare pentru dezvoltarea retelelor de marketing. Veti cunoaste aspectele memorabile ale vietii si gandirii personajelor din aceasta carte, ceea ce va va conduce cu siguranta la o noua si profitabila abordare a sistemelor de marketing in retea.

Al treilea val. O noua era in network marketing - Richard Poe
Cartea ofera cititorului raspunsuri la problemele sale: lipsa timpului, lipsa banilor, lipsa cunostintelor de specialitate, riscuri asumate, etc., pentru ca un fenomen mondial, de masa, a fost cu siguranta incercat de nenumarate ori de sute si mii de oameni. Este adevarat ca nu toti au succes. Dar nimeni, in afara de tine, nu poate sti daca network marketing este sau nu solutia problemelor tale.

Al treilea val – cum sa-ti construiesti linia descendenta
In acest nou volum, veti descoperi cum puteti persevera pe calea independentei financiare si ii veti cunoaste pe cativa dintre cei care au prosperat de pe urma celui de Al Treilea Val. Veti gasi aici marturisirile celor mai de succes oameni din aceasta industrie, de la profesori de liceu pensionati la fosti pierde-vara.

Al Patrulea Val - Network Marketing-ul in Era Internetului

Fii pe creasta valului!

Traim vremuri interesante - milioane de oameni din intreaga lume viseaza sa-si porneasca propria afacere. Poe prezice cum acest nou val, impulsionat de tehnologia informatiei va atinge o multime dintre cei care n-au luat niciodata in considerare network marketing-ul. Mai mult, el arata cum Internetul, cuplat cu farmecul aparte al contactelor personale, vor revolutiona vanzarile directe, pe masura exploziei cererii de noi produse si servicii.

Peter Clothier este autorul primului manual destinat distribuitorilor MLM din Anglia. Opera sa este fundamentata stiintific, bogata in exemplificari si prezentata intr-o forma riguroasa, uşor de asimilat.

Network Marketing - rentabilizarea comertului in retea
Scrisa in colaborare cu Trevor Lowe, cartea dezvaluie cele sapte principii de lucru in MLM-Network Marketing care diferentiaza greseala de succes, demonstrand secretul obtinerii sigurantei unui profit rentabil. Se analizeaza controlul cheltuielilor si dezvoltarea castigurilor intr-o afacere MLM, printr-un management creativ si o atitudine personala pozitiva. Sunt prezentate lucruri inedite despre rularea acestor afaceri in Europa.

Multi-Level Marketing - un ghid practic al vanzarilor de succes in retea (editia 3)
Autorul acestei lucrari complete despre lumea incitanta a oportunitatilor de marekting in retea, descrie exact ce este si ce inseamna MLM, principiile care ii guverneaza functionarea, practica afacerilor MLM si posibilitatile de extindere in intraga lume. Peter Clothier arata prin ce difera MLM de o afacere conventionala, impactul noilor tehnologii, selectia oportunitatilor, startul cu succes intr-o afacere MLM, modalitatile de extindere a afacerii. Aceasta a treia editie a devenit in scurt timp THE BESTSELLING BOOK ON MLM in Marea Britanie, fiind un ghid complet pentru distribuitorii din toate sistemele de marketing in retea. Studiile de caz si marturiile unor lideri adauga valoare cartii lui Clothier.

Edward Ludbrook este un cercetator in domeniul vanzarilor directe si a sistemelor MLM, care a fundamentat setul de principii ce guverneaza sistemele Network Marketing. Extrem de riguroase si documentate statistic, lucrarile sale au devenit in scurt timp instrumente de lucru indispensabile pentru distribuitori, sponsori si manageri. Edward, rezident in New Zeeland si Marea Britanie, este fondatorul companiei Ludbrook Research International (LRI) si reprezinta una din cele mai bogate surse de informare despre lumea afacerilor din industria MLM / Network Marketing.

Marea panorama - De ce se vor extinde sistemele Network Marketing
Autorul explica prin date si grafice motivele pentru care se vor extinde sistemele Network Marketing in intreaga lume. Se arata tendintele actuale si potentialul industriei MLM-Network Marketing, ca una din industriile cele mai putin intelese de oameni. Se dau factorii de crestere a afacerilor MLM, inclusiv previziunile dezvoltarii industriei in Europa. Capitoulul 6 trateaza dezvoltaea industriei MLM-Network Marketing in Romania, analizand si perspectivele dezvoltarii ei in contextul globalizarii economiei mondiale.

Principiile Network Marketing - Cum se poate construi un venit de durata intr-o retea de marketing
”Principiile Network Marketing” este o carte de referinta, care explica bazele activitatii tuturor distribuitorilor de succes, fiind elaborata ca urmare a unor studii si cercetari efectuate in numeroase companii pe parcursul a cativa ani. Citind cartea, veti invata cum sa va creati un venit pe masura asteptarilor dvs. Daca vreti sa reusiti in industria cu cea mai dinamica dezvoltare din lume, trebuie sa studiati aceasta carte si sa practicati cele 10 Principii!

International Networking - Cum se poate construi o afacere internationala Network Marketing
Crearea unei retele internationale este una din cele mai mari oportunitati financiare din lume in zilele noastre. Ea va deveni extrem de lucrativa, datorita dezvoltarii tehnologiei comunicatiilor si a accesului tuturor oamenilor la informatii. 99% din distribuitorii MLM activeaza doar in reteaua lor naţionala, neimplicandu-se in expansiunea internationala a companiilor Network Marketing. In felul acesta nu pot avea parte de mari succese financiare.

Un autor roman Dan Marius Dumitras, manager, editor, autor, conferentiar, instructor si consultant pentru industria de vanzari directe, specializat in Multi-Level Marketing, managerul si fondatorul editurii Digital DataCluj si al firmei MLM International Romania.


Interviu cu un lider
Autorul relateaza interviul pe parcursul a 5 zile cu Michael Bock, un lider MLM cu o bogata experienta in afacerile de marketing in retea. Sunt discutate toate aspectele activitatii unui distribuitor, de la inceputul afacerii, pana la statutul de lider, relevand secretele succesului unui om care si-a transformat experienta in profesiune de credinta. Sunt prezentate modele de lucru, care se pot usor implementa in activitatea zilnica a distribuitorilor, pentru a obtine rezultate profitabile in afacerile MLM.

Drumul succesului in MLM
Cartea, realizata sub forma unui ghid cu 7 caiete de lucru, orienteaza persoanele care isi incep activitatea de distribuitor MLM, spre o afacere independenta, organizata si profitabila. In cele 7 capitole se prezinta cu date si exemple practica activitatilor specifice incepatorilor:
1. motivatia afacerii,
2. planul de marketing (exemplificat prin tipul dinamic de "trepte cu desprindere"),
3. planificarea viitorului,
4. metodologia,
5. sponsorizarea,
6. profitul şi
7. instrumentele de lucru

Carti de motivatie

Robert T. Kiyosaki s-a nascut si a crescut in Hawaii. Provine dintr-o importanta familie de profesori; tatal a condus Departamentul de Educatie al Statului Hawaii. Dupa terminarea liceului si-a continuat studiile la New York. Absolvind facultatea, intra in Marina Americana si lupta in Vietnam, ca ofiter si pilot de elicopter. Din 1995, este cofondator al unei companii internationale de invatamant, care functioneaza in 7 tari, ce si-a propus initierea cursantilor in arta afacerilor si a investitiilor. In calitate de specialist in educatie, a vorbit de la cele mai importante tribune, pe unde au trecut si Og Mandino, Zig Ziglar, Anthony Robbins. Este creatorul jocului Cashflow, care reproduce conditiile unei piete reale si ii initiaza pe jucatori in tainele banilor.

Cadranul banilor
Este o carte scrisa pentru... oamenii care sunt gata sa-si caute un drum propriu al libertatii financiare; oamenii care sunt pe punctul de a face o mare schimbare profesionala sau financiara; oamenii care sunt gata sa treaca din Era Industriala in Era Informatiei. Este o carte despre alegerea unor noi optiuni, noi directii si a unui nou viitor financiar. "Cadranul banilor" iti arata de ce unii oameni muncesc mai putin, castiga mai mult, platesc mai putine impozite si se simt mai in siguranta din punct de vedere financiar decat altii. Este pur si simplu o chestiune
de a sti cand si in care cadran sa lucrezi.

Tata bogat, tata sarac. Educaţia financiara in familie
Parintii bogati isi pregatesc copiii sa devina, la randul lor, bogati. Parintii saraci le spun copiilor sa mearga la scoala, sa fie cat mai silitori si sa-si gaseasca o slujba buna. Insa calea de urmat pentru castigarea bogatiei este initierea in arta finantelor. Invatati-va copiii sa fie liberi din punct de vedere financiar! In aceasta perioada de mari schimbari economice, lectiile lui Robert Kiyosaki despre cum puteti face banii sa munceasca pentru dvs. sunt nepretuite! Aceasta carte este dedicata parintilor de pretutindeni, pentru ca ei sunt cei mai importanti profesori ai unui copil.

Afaceri interactive
Desi Robert Kiyosaki nu face parte din nici o organizatie de network marketing, el recunoaste valoarea oportunitatilor oferite de acest sector si o evidentiaza in aceasta carte "Niciodata mai inainte n-a fost atat de usor sa devii bogat” spune Robert. "Mi-au trebuit 30 de ani si doua afaceri esuate pentru a castiga educatia si experienta necesara construirii unei afaceri de succes.” Sectorul network marketing ofera un sistem de afaceri la cheie oricui vrea sa obtina controlul asupra viitorului sau financiar. “Tatal meu cel bogat m-a invatat ca unul dintre cele mai puternice concepte in lumea afacerilor este conceptul de «retea». El spunea: «Cei mai bogati oameni din lume cauta retele sau si le construiesc; toti ceilalti cauta un loc de munca. Poti sa ai cea mai grozava idee sau cel mai grozav produs, dar vei avea succes numai daca ai o retea prin care sa-i informezi pe oameni despre ideea sau produsul tau si o retea de distributie prin care sa le poti vinde.»”

Cine mi-a luat banii
„Cu cat banii se vor misca mai repede, cu atat veti avea parte de castiguri mai mari, fara implicarea factorilor de risc“, spunea tatal meu bogat. Sfaturile conventionale pe care le primiti in domeniul financiar sunt acelea de a economisi bani si de a investi pe termen lung. Sunteti sfatuiti, asadar, sa va blocati banii. Tatal bogat nu agreea acest sfat. El ne sfatuia, in schimb, sa acceleram viteza de miscare a banilor... nu sa-i blocam inutil intr-un cont de pensionare.

Ghidul investitorului
Procesul de investitie este un lucru diferit pentru oameni diferiti. De fapt, exista tipuri diferite de oameni, precum categoria oamenilor bogati, a oamenilor saraci si a celor din clasa de mijloc. "Ghidul investitorului" este un ghid valabil pe termen lung, care se adreseaza tuturor celor care vor sa devina investitori bogati si care doresc sa faca aceleasi investitii pe care le fac oamenii bogati. Dupa cum spune si titlul, cartea este doar un ghid si nu ofera garantii de reusita... dupa cum nici tatal bogat nu mi-a oferit nici o garantie... ci doar indrumari.

Tanar si bogat
Veti afla din aceasta carte de ce oamenii care spun: "Investitiile sunt riscante" sunt cei care au cel mai mult de pierdut pe piata de investitii. Veti descoperi ca tot ceea ce ganditi se poate transforma in realitate, realitatea voastra. Veti descoperi de ce oamenii care considera ca investitiile sunt riscante fac cele mai riscante investitii din lume. Este rezultatul realitatii lor.
Veti afla din de ce investitiile nu trebuie sa fie neaparat riscante. Pentru a descoperi care sunt investitiile sigure si profitabile, trebuie mai intai sa va schimbati vocabularul.

Acestea sunt doar o parte din cartile pe care va sfatuiesc sa le cititi, sa le studiati pentru a avea baza teoretica pe care sa va bazati in drumul vostru catre succes. Desigur ca aceasta bibliografie reprezinta doar o parte din cartile care ne pot ajuta sa cunoastem mai bine fenomenul Network Marketing si sa ne schimbam viata. Bibliografia aferenta acestui
fenomen se imbogateste in fiecare zi cu noi si noi aparitii editoriale,dar trebuie sa cunoastem in primul rand cartile de baza care au devenit best-seller si si-au dovedit valoarea in procesul de instruire.

Mult succes si va asteptam alaturi de noi in fascinanta lume a Network Marketingului.
Acest articol mi-a fost transmis de catre cineva care lucreaza in sistemul MLM, fiind " cules " de pe internet. Toate drepturle sunt rezervate autorului.

No comments: